OUTSIDE THE BOX

dal 1 Settembre 2023 al 30 Giugno 2024

Descrizione del progetto

This project has the collaboration of partners from Italy, Serbia, Turkey and Poland. Our  desire is to overcome cultural barriers and let our students collaborate and learn about different cultures, festivities , traditions, games of European countries. Students today are facing a global society  and they need competencies in digital and cultural integration skills to become global citizens. Intercultural interaction contributes to the  enhancement and development of global education, equipping students with  twenty-first century skills . We will celebrate important European days, share ideas and activities, organize online meetings with games and quizzes.

Questo progetto ha visto la collaborazione di partner provenienti da Italia, Serbia, Turchia e Polonia. Il nostro desiderio è quello di superare le barriere culturali e permettere ai nostri studenti di collaborare e conoscere culture diverse, feste , tradizioni, giochi dei paesi europei. Gli studenti oggi si trovano ad affrontare una società globale e hanno bisogno di competenze di integrazione digitale e culturale per diventare cittadini europei. L’interazione interculturale contribuisce al miglioramento e allo sviluppo dell’istruzione, fornendo agli studenti le competenze del ventunesimo secolo . Celebreremo importanti giornate europee, condivideremo idee e attività, organizzeremo incontri online con giochi e quiz.

Referente Ins. Tiziana Scarnata

Scuola Primaria - S. PIO DECIMO

VIA MASTELLONI, 71100 FOGGIA (FG)

Outside the box