Story Connect

dal 1 Settembre 2023 al 30 Giugno 2024

Obiettivi

Project Aim

The purpose of the ‘ StoryConnect’ eTwinning project is to engage students in Europe in language  learning through the exploration and sharing of stories. By collaboratively participating in monthly activities , students will develop language skills, cultural awareness  and interpersonal connections with peers from different countries. The project aims to foster a love for stories, enhance language proficiency and promote cross-cultural understanding.

Obiettivi

Lo scopo del progetto eTwinning 'StoryConnect' è quello di coinvolgere gli studenti europei nell'apprendimento delle lingue attraverso l'esplorazione e la condivisione di storie. Partecipando in modo collaborativo alle attività mensili, gli studenti svilupperanno competenze linguistiche, consapevolezza culturale e connessioni interpersonali con colleghi di diversi paesi. Il progetto mira a promuovere l'amore per le storie, migliorare la competenza linguistica e promuovere la comprensione interculturale.

Referente Ins. Tiziana Scarnata